donderdag 3 juni 2021

Vertellen op de tobruk

Voor het eerst sinds vele maanden mogen er ook weer excursies worden gegeven, zoals deze fietsexcursie Verborgen Bunkers aan een schoolklas uit Westerbork. Aandachtig publiek, geïnteresseerde kinderen en gezellige onderwijzers, wat deze allereerste groep betrof. Ik mag de excursie doen namens de Amelander Musea. 

Mijn gestrekte arm lijkt op een bepaalde groet, zie ik in deze actiefoto, maar dat was natuurlijk geenszins de betekenis van mijn gebaar. Ik laat hier zien wat de schutter in de tobruk in de gaten hield: vooral de Noordzee boven het eiland.

Willen jullie ook informatie en verhalen horen over de Atlantikwall op de Waddeneilanden en bunkers en wat daarvan is overgebleven op Ameland bezoeken? Vraag dan informatie bij de Amelander Musea, via deze link te vinden.

Geen opmerkingen:

Aanbevolen post

Hidde Kat wandeling door Hollum