zondag 7 mei 2023

Verhalen bij Verborgen Schatten

Verhalen bij Verborgen Schatten

Wat was dat mooi om te doen, Verhalen bij Verborgen Schatten! Drie verhalen, in totaal op woensdag 3 en zaterdag 6 mei vijf keer verteld voor geïnteresseerd en enthousiast publiek. Als slot las ik een gedicht voor dat oans moeke schreef. Het gaat over Ameland. Werkelijk prachtig!

De tentoonstelling Verborgen Schatten van Janke de Jong-de Boer is nog tot 5 juni te zien in Museum Sorgdrager.





Weemoedige terugblik

Ik zwerf zo graag door veld en duinen

en langs het zonbeschenen strand

Ik voel zo graag de zilte zeewind

die altijd waait op Ameland


Zo vrolijk zingend op een wagen

Die moeizaam schommelt door het zand

Een zwerftocht door de Oerder duinen

de mooiste plek van Ameland


Ik zie de kracht van wind en golven

die knagen aan de duinenrij

en ook de slanke rod wit toren

wiens licht gaat over Ameland


Ik vaar zo graag over de Wadden

maar liefst niet naar de overkant

want nergens is 't zo goed te wonen

als op het oude Ameland.

Voorlezen van het gedicht


Geen opmerkingen:

Aanbevolen post

Hidde Kat wandeling door Hollum